Sabtu, 14 Januari 2012

Skandal NFC: Apakah Cukup Dengan Hanya Membekukan Asetnya?

 Memang gemuk sama gemuk dengan akaun yang penuh berisi dana NFC RM 250 juta.

Nampaknya laporan daripada blogger-blogger fasik yang diupah oleh keluarga Shahrizat untuk memutar belitkan fakta dan cerita tidak menjadi, malah laporan dari blogger-blogger fasik tahap celaka sendiri terjerat dengan fakta yang direka-reka oleh mereka. Hello bro..... ini bangkai gajah ler bukannya bangkai ayam yang lu all boleh sorok-sorok yang mana kesudahannya lu all sendiri yang menjadi bangkainya.

Nampaknya Najib sendiri sudah tak boleh tolong menipu untuk Shahrizat, suami dan anak-anaknya. Gua boleh kata yang Najib cukup berat untuk membekukan aset NFC (Baca Aset NFC Dibekukan) tetapi desakan demi desakan oleh PR dan MP-MP BN sendiri membuatkan Najib semakin panas punggung. Dalam masa PRU13 yang semakin hampir dan Umno/BN sendiri penuh dengan skandal-skandal, apakah cukup sekadar dengan pembekuan aset milik NFC?.

Apa khabar DS Rosmah, sihat ker.... !!!! Dah kemas ker, barang-barang yang berharga untuk dibawa ke Kazakhstan??. Lama dah gua tak dengar khabar berita tentang projek Permata RM 111 juta dan cincin permata USD 24.458 juta (RM 74.596 juta). Berapa kotak yang diperlukan untuk mengisi beg-beg tangan jenama Birkin?. Gua boleh tolong carikan kotak-kotak kosong, itu pun jika DS Rosmah terdesak sangat-sangat.
Beg tangan berjenama Birkin yang diberi gelaran Hermes Diamond Birkin berwarna merah yang diperbuat dari kulit buaya bertatahkan 18 karat emas putih dan berlian dilelong pada harga USD 203,150.00 (RM 636,100.00)
Bagai pelanduk dua serupa, sama pula dengan yang kat tangan DS Rosmah dan pada waktu yang sama beliau berjalan seiring dengan tauke lembu NFC.

Gua tak rasa yang Shahrizat akan berdiam diri jika beliau didakwa kerana skandal kapal selam Scopene dengan komisennya sahaja lebih dari RM 500 juta yang melibatkan Perimekar, syarikat yang baru ditubuhkan oleh Razak Baginda dan isterinya. Syarikat yang tidak memiliki keupayaan, kemampuan kewangan atau pun kepakaran sepertimana juga dengan syarikat NMLC milik keluarga Shahrizat yang tidak memiliki kepakaran tentang Lembu..

Ketika itu, Razak Baginda adalah penasihat kepada Najib semasa beliau menjawat jawatan Menteri Pertahanan. Untuk menyelamatkan masa depan Rosmah dan Najib, seorang warga Mongolia, Altantuya Shaariibuu telah dibunuh dengan kejam iaitu meletupkan jasad beliau dengan C4 sehingga berkecai, yang tinggal hanyalah cebisan-cebisan dagingnya sahaja. Gua boleh kata yang Rosmah dan Najib semakin ketar lutut dengan skandal ini kerana ia lebih besar dari Skandal NFC yang sampai ke tahap melenyap terus satu nyawa.

Apakah Rosmah dan Najib boleh berlepas tangan setelah dua anggota polis iaitu Sirul dan Azilah yang juga pengawal Najib dijatuhi hukuman gantung dan melepaskan Razak Baginda. Sedangkan penglibatan ketua pengawal Najib, Musa Safri dan Nasir Safar pegawai khas Najib selama 20 tahun langsung tidak disabitkan malah tidak dipanggil langsung untuk memberi keterangan dalam perbicaraan tersebut.

Gua pun tak tahu adakah Nazim Razak menawarkan sejumlah wang yang besar kepada penyiasat persendirian, Balasubramaniam dan juga mengancam keluarganya apabila dia (Nazim) bertemu Bala pada pada malam 3 Julai 2008 selepas Bala mengeluarkan pengakuan bersumpahnya yang pertama. Apa pula penglibatan Deepak Jaikishan (tauke karpet) yang kenal rapat dengan Rosmah dalam pembuatan akuan bersumpahnya yang kedua serta peranannya dalam mengaturkan pertemuan di antara Nazim Razak dan Bala.

Inilah watak-watak utama dalam skandal-skandal yang amat memalukan negara dan umat Islam kerana terlalu mengejar kemewahan duniawi, mereka sanggup melakukan apa sahaja, hatta membunuh sekali pun. Kemewahan yang ada pada mereka adalah hasil dari rompakan titik peluh rakyat marhaen yang 'kais pagi makan pagi, kais petang makan petang' dengan cara terhormat mengikut kaedah Umno/BN. Maka bertetapanlah dengan slogan 'Malaysia Boleh' yang mereka laung-laungkan itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pihak kami tidak akan bertanggungjawab terhadap mana-mana komen yang disiarkan kerana pihak kami tidak sesekali menapis setiap komen yang dilontarkan.