Jumaat, 23 Disember 2011

Skandal NFC: Memang Lu Isteri CEO NFC....!!!!!


Semua orang tahu yang lu adalah isteri CEO NFC tetapi lu tak boleh lepas tangan ajer wahai Shahrizat. Jika lu bukan Ketua Wanita Umno dan seorang menteri kabinet, adakah lu punya suami dan anak-anak akan dapat dana RM 250 juta secara mudah?. Memang RM 250 juta itu adalah pinjaman daripada kerajaan tetapi ia adalah satu pinjaman mudah dengan faedah tak sampai 2 % setahun. 

Sedangkan rakyat marhaen yang memohon pinjaman sebanyak RM 25,000 melalui IKS pun bukan main susah prosedurnya walau pun mereka yang memohon lebih layak dan mempunyai perniagaan yang sudah bertapak, tapi lu punya suami dan anak-anak ada kelayakan ker untuk buat projek lembu. Gua rasa lembu pun lu punya keluarga geli geleman nak pegang kerana lu punya keluarga semuanya berasal dari kayangan.

Gua rasa lebih baik lu letak semua jawatan yang lu pegang disebabkan lu memang sudah menjadi liabiliti kepada negara. RM 250 juta bukannya jumlah yang sikit, jika diagihkan kepada para perternak lembu duit sebanyak itu gua pasti akan lahir 500 tauke lembu yang pasti bergelar jutawan. Bila belum dapat duit RM 250 juta, macam-macam janji ditaburkan oleh lu punya suami dan anak-anak yang tidak pernah terlibat dalam bidang perternakan. 

Mungkin lu punya keluarga lebih pandai tentang bidang hartanah daripada bidang perternakan lembu. Kerana itulah bila dapat RM 250 juta kat tangan, lu punya keluarga sudah kelabu mata apabila melihat angka 250,000,000.00. Tiba-tiba dari sasaran pengeluaran daging lembu sebanyak 40 % negara menjadi 00.004% sahaja kerana duit sudah diselewengkan untuk pelaburkan hartanah yang kurang berbau dan menyamankan dengan kolam-kolam mandi berbanding dengan bau-bau lembu yang kurang menyenangkan setiap hari. 

Untuk mengaburi mata rakyat marhaen, maka diupahnya blogger porno berstatus fasik untuk membantu menyembunyikan segala penyelewangan didalam NFC yang CEOnya adalh lu punya suami dan para pengarah-pengarah yang masih lagi merah pula adalah anak-anak lu. Sekarang ni apa pula yang lu nak temberang pula setelah pendedahan dua unit kondo di Bangsar yang bernilai lebih RM 13 juta, Sebuah Mercedes ratus ribu, percutian keluarga puluhan ribu, dua lot tanah di Putrajaya bernilai lebih RM 3 juta diatas nama NFC dan yang terbaru ialah pembelian satu unit kondomunium mewah Orchard Scotts di Anthony Road, Singapura yang bernilai S$ 4.1 juta (hampir RM 10 juta). 

Menurut rekod pihak berkuasa Singapore Redevelopment Authority, keluasan unit kondominium itu merupakan antara yang paling selesa di kawasan pusat bandar Singapura. Yang ironinya, kondominium ini didaftarkan terus atas nama suami lu, Datuk Dr Mohd Salleh dan anak-anak lu iaitu, Wan Shahinur Izhan dan Wan Izzana Fatimah Zabedah yang berbin dan berbinti Mohammad Salleh. Maka cukuhkah alasan lu yang berkata, 'lu hanyalah isteri seorang CEO Lembu'. Apakan daya, lu memang seorang yang tiada maruah dan harga diri, sebab itulah lu tidak meletak jawatan.

Gua cukup faham tentang pendirian lu nih kerana gua tahu dan lu pun tahun, selagi lu ada jawatan dalam Umno dan kerajaan maka tiada berani pihak berkuasa yang menyiasat kes ini untuk menyentuh lu punya suami dan anak-anak. Lu tahu tahu dan gua pun tahu, kerana itulah lu masih bertahan semata-mata menyelamatkan lu punya keluarga dimalukan dengan kalungan gari kat tangan. 
Apa pun, inilah dia realiti kehidupan yang sedang dan telah Umno lakukan selama hampir 55 tahun memerintah. patutlah analisis dari luar ada menyebut bahawa Malaysia telah kehilangan beratus bilion dolar melalui pengubahan wang haram, rasuah, transaksi keluar negara tanpa rekod dan banyak lagi cara-caranya. Akhirnya siapa yang kaya raya yang mana harta-harta mereka tidak habis dibelanja untuk tujuh keturunan lagi. Semuanya bermula daripada pimpinan tertinggi Umno/BN kerana harta negara diuruskan macam harta mak bapak punya. Bolehkah para pencacai celaka Umno beri satu nama pemimpin tertinggi Umno/BN yang hidup mereka hanya cukup makan untuk keluarga sahaja?.

Berbalik dengan isu NFC, semalam seorang bergelar 'Datuk' dan mempunyai kaitan dengan skandal NFC telah ditahan oleh polis yang kemudiannya diserahkan kepada SPRM. Gua pun nak tanya SPRM, kenapa isu yang cukup besar dengan berpuluh-puluh laporan yang dilaporkan kepada mereka hanya berpeluk tubuh sahaja, dimana silapnya atau pun ada tangan-tangan ghaib yang menyekat agar SPRM jangan pandai-pandai nak libatkan diri. Menteri mana yang SPRM adalah dibawah kementeriannya pasal gua lupa ler nak.....!!!! Seperti yang gua petik dari Malaysiakini tentang penangkap seorang berstatus 'Datuk' yang ditahan berkaitan isu NFC boleh bawah dibawah nih...

Polis hari ini mendapat perintah mahkamah untuk menahan reman seorang ahli perniagaan yang dipercayai berpangkat 'Datuk' bagi membantu siasatan kes dana Pusat Fidlot Nasional (NFC) dan pembelian sebuah kondominium mewah di ibu negara.
   
Perintah reman sehingga esok dikeluarkan terhadap lelaki berumur 45 tahun itu oleh Majistret Tengku Eliana Tuan Kamarulzaman tengah hari tadi di Pusat Tahanan Sementara Balai Polis Bukit Jalil dekat Kuala Lumpur, lapor Bernama.
   
Lelaki itu, yang  dibawa dengan kereta polis, tiba di Balai Polis Bukit Jalil, pada jam 9 pagi.
   
NONEPegawai daripada Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman dipercayai telah mengambil keterangan daripada lelaki itu dari jam 3 petang hingga 6 petang semalam.

Sementara itu dalam sidang akhbar di ibupejabat JSJK, polis bagaimanapun enggan mengesahkan bahawa peniaga yang ditahan itu mempunyai kaitan dengan projek NFC.

Pengarah jabatan itu, Datuk Syed Ismail Syed Azizan berkata polis juga belum membuat sebarang tangkapan berhubung kes NFC.

Beliau juga enggan mengulas mengenai laporan media yang telahpun mengaitkan peniaga tersebut dengan kes NFC.

Jelasnya, suspek berkenaan pernah ditahan sebelum ini berhubung siasatan ke atas dua kes penipuan, masing-masing di Bercham dan juga di Cheras mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan.

"Kita belum rekod apa-apa kenyataan daripada dia berhubung NFC," katanya lagi ketika ditanya sama ada lelaki berkenaan disiasat berhubung kes berkenaan.

Katanya lagi, suspek yang ditahan di pejabat JSJK pada kira-kira jam 4 petang semalam adalah berhubung "cubaan untuk menyogok beberapa orang pegawai JSJ."

"Bertindak atas maklumat, kita panggil dia datang ke JSJK dan kita tahan dia di sini," katanya lagi yang menambah, jabatan berkenaan akan menyerahkan suspek berkenaan kepada SPRM.

Diasak wartawan, Syed Ismail juga enggan mengesahkan sama ada suspek terbabit mempunyai kaitan dengan keluarga menteri yang menjalankan projek berkenaan.

"Kalau saya tak beri nama pun awak dah tahu siapa kan? Jadi awak tengok bin (nama bapa) itu ada kena mengena atau tidak.

"Saya tak kata apa, saya suruh tengok bin saja, sama atau tidak. Saya tiada apa untuk dikatakan, sama ada dia ada hubungan atau tidak (dengan keluarga menteri), saya tidak mahu komen," katanya yang juga enggan menyatakan nama suspek tersebut.

Ditanya lagi sama ada polis telah menyiasat menteri berkenaan, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Syed Ismail berkata "siasatan masih berjalan dan kita akan panggil sesiapa yang bersabit dengan kes ini."

Polis hari ini mendapat perintah mahkamah untuk menahan reman seorang ahli perniagaan yang dipercayai berpangkat 'Datuk' bagi membantu siasatan kes dana Pusat Fidlot Nasional (NFC) dan pembelian sebuah kondominium mewah di ibu negara.
   
Perintah reman sehingga esok dikeluarkan terhadap lelaki berumur 45 tahun itu oleh Majistret Tengku Eliana Tuan Kamarulzaman tengah hari tadi di Pusat Tahanan Sementara Balai Polis Bukit Jalil dekat Kuala Lumpur, lapor Bernama.
   
Lelaki itu, yang  dibawa dengan kereta polis, tiba di Balai Polis Bukit Jalil, pada jam 9 pagi.
   
NONEPegawai daripada Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman dipercayai telah mengambil keterangan daripada lelaki itu dari jam 3 petang hingga 6 petang semalam.

Sementara itu dalam sidang akhbar di ibupejabat JSJK, polis bagaimanapun enggan mengesahkan bahawa peniaga yang ditahan itu mempunyai kaitan dengan projek NFC.

Pengarah jabatan itu, Datuk Syed Ismail Syed Azizan berkata polis juga belum membuat sebarang tangkapan berhubung kes NFC.

Beliau juga enggan mengulas mengenai laporan media yang telahpun mengaitkan peniaga tersebut dengan kes NFC.

Jelasnya, suspek berkenaan pernah ditahan sebelum ini berhubung siasatan ke atas dua kes penipuan, masing-masing di Bercham dan juga di Cheras mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan.

"Kita belum rekod apa-apa kenyataan daripada dia berhubung NFC," katanya lagi ketika ditanya sama ada lelaki berkenaan disiasat berhubung kes berkenaan.

Katanya lagi, suspek yang ditahan di pejabat JSJK pada kira-kira jam 4 petang semalam adalah berhubung "cubaan untuk menyogok beberapa orang pegawai JSJ."

"Bertindak atas maklumat, kita panggil dia datang ke JSJK dan kita tahan dia di sini," katanya lagi yang menambah, jabatan berkenaan akan menyerahkan suspek berkenaan kepada SPRM.

Diasak wartawan, Syed Ismail juga enggan mengesahkan sama ada suspek terbabit mempunyai kaitan dengan keluarga menteri yang menjalankan projek berkenaan.

"Kalau saya tak beri nama pun awak dah tahu siapa kan? Jadi awak tengok bin (nama bapa) itu ada kena mengena atau tidak.

"Saya tak kata apa, saya suruh tengok bin saja, sama atau tidak. Saya tiada apa untuk dikatakan, sama ada dia ada hubungan atau tidak (dengan keluarga menteri), saya tidak mahu komen," katanya yang juga enggan menyatakan nama suspek tersebut.

Ditanya lagi sama ada polis telah menyiasat menteri berkenaan, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Syed Ismail berkata "siasatan masih berjalan dan kita akan panggil sesiapa yang bersabit dengan kes ini."

Polis setakat ini telah menyiasat 27 individu, temasuk pegawai daripada kementerian kewangan, kementerian pertanian serta individu yang terlibat memberi perkhidmatan kepada NFC, katanya lagi.

Isu mengenai NFC itu berbangkit ekoran Laporan Ketua Audit Negara 2010 Oktober lepas yang menyatakan NFC gagal memenuhi matlamat penubuhannya manakala pembangkang pula mendakwa berlaku penyelewengan dalam pengurusan dananya.

Polis setakat ini telah menyiasat 27 individu, temasuk pegawai daripada kementerian kewangan, kementerian pertanian serta individu yang terlibat memberi perkhidmatan kepada NFC, katanya lagi.

Isu mengenai NFC itu berbangkit ekoran Laporan Ketua Audit Negara 2010 Oktober lepas yang menyatakan NFC gagal memenuhi matlamat penubuhannya manakala pembangkang pula mendakwa berlaku penyelewengan dalam pengurusan dananya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pihak kami tidak akan bertanggungjawab terhadap mana-mana komen yang disiarkan kerana pihak kami tidak sesekali menapis setiap komen yang dilontarkan.